Niektóre działania mogą negatywnie wpływać na pozycję strony w wyszukiwarce. Mogą doprowadzić do jej obniżenia lub całkowitego usunięcia strony z indeksu. Czego unikać, aby witryna nie została zablokowana w Google? Sprawdźmy.
Duplikowanie treści
To najczęstszy błąd, obecny zwłaszcza w sklepach internetowych. I nie dotyczy on tylko kopiowania całych artykułów z innych podstron. Chodzi głównie o te same opisy produktów, które różnią się między sobą jedynie kolorem. Może nie wpływa to znacząco na pozycję podstrony, ale z pewnością jest irytujące dla klientów.
Dużo większy problem występuje wtedy, gdy właściciel sklepu kopiuje w opisach produktów oryginalny tekst od producenta. Takie działanie prowadzi do obniżenia pozycji witryny w Google. Dlaczego? Dla wyszukiwarki dużo większą wartość ma oryginalna witryna producenta, to ona wiec będzie wyświetlać się wysoko w SERP-ach.
Nieczytelne adresy url
Przypadkowy ciąg znaków w adresie url strony internetowej również nie ma dobrego wpływu na pozycjonowanie stron. Roboty Google mają bowiem problem z odczytaniem jej zawartości, co kończy się tym, że pozycja witryny spada. A wystarczy zamienić ten ciąg na zwykły tekst, odpowiadający zawartości strony. I po problemie.
Brak responsywności
Ten problem nie jest już spotykany tak często, jednak nadal ma miejsce. Pamiętajmy, że wielu użytkowników przegląda strony www na swoich urządzeniach mobilnych. I to one mają pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania, również tych wyświetlanych na laptopach i komputerach stacjonarnych.
Zadbaj o dobrą widoczność poszczególnych elementów na smartfonach i tabletach, a pozycja Twojej witryny również się podniesie.
Zbyt długi czas ładowania
Twoi potencjalni klienci są coraz bardziej niecierpliwi. Witryna, która zbyt długo się ładuje, szybko zostanie zamknięta, a odbiorca zacznie szukać alternatywy. To z kolei oznacza wyższy współczynnik odrzuceń i niższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Nieprawidłowy UX
Mało intuicyjne rozmieszczenie elementów w witrynie oraz nieczytelne kolory również mają istotny wpływ na pozycjonowanie. Podobnie jak zbyt długi czas ładowania wpływają na zwiększenie współczynnika odrzuceń. Zbyt wysoki oznacza dla Google niską wartość strony dla klientów i obniżenie jej pozycji. Ale jest też dobra wiadomość. UX czasem bardzo łatwo naprawić. Wystarczy, np. zmiana tekstu na przycisku „call to action” lub jego koloru, aby wydłużyć czas przebywania w witrynie.