Co to jest Google Suggest – sugestie w wyszukiwarce
Sercem strategii SEO są słowa kluczowe. Ich użycie jest nieuniknione: pozwalają robotom indeksującym lepiej zrozumieć zawartość strony i ocenić jej przydatność w odniesieniu do wyszukiwań zgłaszanych przez internautów. Aby je zidentyfikować, zwykle stosuje się artylerię zaawansowanych narzędzi. Istnieje jednak pewna możliwość, o której niekoniecznie myślimy, a mimo to wszyscy z niej korzystają: jest to Google Suggest.
To funkcja półautomatycznego uzupełniania słynnej wyszukiwarki Google. Możliwość, która pozwala też kontrolować swoją e-reputację i w razie potrzeby pokierować strategią modyfikacji wizerunku firmy. Poznaj opinie SEOSEM24 o tym, co warto wiedzieć o Google Suggest i różnych sposobach wykorzystania tej możliwości w swojej firmie.
Google również może Ci coś zasugerować – opinie SEOSEM24 na temat sugestii Google
Google Suggest („autouzupełnianie Google” w języku angielskim) to nazwa nadana funkcji autouzupełniania zintegrowanej z wyszukiwarką. Gdy użytkownik zacznie wpisywać hasła w pasku wyszukiwania Google, pojawi się menu rozwijane oferujące powiązane zapytania. Z kilku liter lub całych słów narzędzie jest więc w stanie zasugerować (Google nazywa to „przewidywania”), które prawdopodobnie odpowiadają intencjom internauty.
Konkretnie, po wprowadzeniu żądania formularz przesyła dane do serwerów, które natychmiast oceniają różne sposoby jego realizacji (poniżej zobaczymy, jak Google identyfikuje te sugestie).
W ten sposób Google Suggest próbuje „uzupełniać” zapytania w trakcie wpisywania, sugestiami, które są wyświetlane, zanim internauta kliknie przycisk „Szukaj”.
Dobrym przykładem na pokazanie jak wyglądają autouzupełnienia są filmy i książki.
Działa to również z niedokończonymi zapytaniami, w takim przypadku sugestie mogą okazać się dość egzotyczne – ponieważ Google musi „wyobrazić sobie”, jak wyglądałoby zapytanie w pełnej formie.
Pamiętaj, że ta funkcja automatycznego uzupełniania jest zintegrowana z systemem Android (na smartfonach), a także z przeglądarką Chrome (wystarczy wpisać żądanie w pasku adresu, aby wyświetlić sugestie).
Z drugiej strony niektóre zapytania są po prostu ignorowane przez Google Suggest. Trzy możliwe przyczyny:
- są zbyt aktualne,
- zbyt mało zbadane,
- są wykluczone przez Google z listy sugestii – ponieważ zawierają treści erotyczne, nawołują do nienawiści wobec osób lub grup, mają charakter brutalny lub wspominają o niebezpiecznej działalności.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sugestii Google możesz też porozmawiać z nami telefonicznie 533 543 333 lub odwiedź naszą stronę. Możesz też umówić się na spotkanie. S
Jak działa sugestia Google?
Sugestie Google są generowane automatycznie za pomocą algorytmu. Nie ma więc interwencji człowieka. Aby przedstawić sugestie, algorytm opiera się na czterech parametrach:
- Częstotliwość wyszukiwania – im częściej zapytanie jest wpisywane przez internautów, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się ono w Google Suggest. Należy zauważyć, że hasła wyszukiwane przez użytkowników są przechowywane w ogromnych bazach danych firmy, co pozwala algorytmowi „sprawdzić” każde zapytanie, czy jest ono przedmiotem częstych wyszukiwań.
- Aktualności – Hasło związane z najnowszymi wiadomościami częściej pojawia się w wynikach Google Suggest. Może to stwarzać wiele problemów w zakresie e-reputacji, jak zobaczymy później.
- Lokalizacja i język – Sugestie dokonywane przez Google są dostosowywane z uwzględnieniem położenia geograficznego internautów oraz języka użytego w zapytaniu (lub domyślnie zapisanego w ustawieniach). W niektórych przypadkach wyniki lokalne mogą mieć pierwszeństwo przed częstotliwością wyszukiwania. Tak więc, jeśli rozpoczniesz wyszukiwanie od wakacji w Hiszpanii, zobaczysz lokalne sugestie (w tym przypadku wyłącznie miasta Półwyspu Iberyjskiego).
- Historia użytkownika – Narzędzie opiera się również na wcześniejszych wyszukiwaniach internauty, gdy jest on połączony ze swoim kontem Google. Zapytanie z historii wyszukiwania jest wtedy wyświetlane i umieszczane na górze sugestii.
Do czego służy sugestia Google? Opinie SEOSEM24 jak wykorzystać sugestie Google
Korzystanie z Google Suggest często powodowało wybuchy humoru z powodu czasem absurdalnych sugestii generowanych przez to narzędzie. Na przykład, jeśli wpiszesz „jak zostać”, Google może zasugerować hasła takie jak „wampir”, „kot”, „superbohater”, a nawet „ninja”!
Mimo to funkcja automatycznego uzupełniania może być bardzo przydatna w różnym stopniu. Oczywiście dla internautów. Ale także dla firm, ponieważ można jej używać do identyfikowania słów kluczowych i znajdowania pomysłów na treści oraz kontrolowania swojej e-reputacji.
Sugestie Google jako wsparcie dla internautów
Celem usługi Google Suggest jest poprawa komfortu użytkowania przez zaoferowanie internautom narzędzia umożliwiającego zaoszczędzenie czasu i znalezienie odpowiednich zapytań.
Rzeczywiście, Google wychodzi z założenia, że dana osoba najczęściej wyszukuje hasła już wpisane przez innych użytkowników i że mądrze jest zaoferować jej istniejące sformułowania. Zwłaszcza jeśli ta osoba nie wie, jak napisać swoje pytanie lub jakich słów użyć, aby wyszukanie zostało dobrze zrozumiane.
W tym sensie Google mówi raczej o „przewidywaniach” niż o „sugestiach”. Chodzi o to, by pomóc internautom w uruchomieniu pożądanego wyszukiwania, a nie skierować ich w stronę nowych wyszukiwań. W związku z tym Google szacuje, że ta funkcja skraca czas pisania o 25% i ogólnie oszczędza prawie 200 lat dziennie!
Sugestie Google – aby zwiększyć naturalne odniesienia
Ponieważ sugestie Google są określane przez algorytm oparty na różnych czynnikach związanych z użytkownikami, firma może korzystać z tej funkcji, mając na uwadze różne cele SEO. Co można zrobić dzięki tej prostej funkcji w wyszukiwarce? Oto przykłady:
- Zidentyfikuj słowa kluczowe dla swojej firmy – Google Suggest to także narzędzie do zestawienia strategicznych zapytań w ramach strategii SEO, np. poprzez wyświetlenie sugestii związanych z dziedziną działalności lub sprzedawanymi produktami/usługami.
- Zrozum intencje wyszukiwania, a tym samym zidentyfikuj potrzeby odbiorców docelowych, aby zaoferować odpowiednie treści, które w pełni ich zaspokoją.
- Znajdź pomysły na treści. Wyobraźmy sobie, że planujesz napisać serię artykułów edukacyjnych na temat Bitcoin, w celu dostarczenia konkretnych informacji użytkownikom, którzy chcą rozpocząć inwestowanie w tę kryptowalutę. Wpisując w wyszukiwarkę „bitcoin jak”, Google Suggest wyświetla najczęstsze zapytania internautów:
- jak inwestować
- jak kupować
- jak to działa
- itp.
Intencja wyszukiwania kryjąca się za zapytaniem, takim jak „jak kupić bitcoiny”, jest oczywista i pozwala na tworzenie treści specjalnie dostosowanych do tego zapytania.
Niemniej jednak Google Suggest to nie wszystko. Jego użycie może być jedynie krokiem w rozwoju Twojej listy słów kluczowych.
Z tej funkcji warto korzystać oprócz zwykłych narzędzi dedykowanych wyszukiwaniu fraz kluczowych w SEO, takich jak Google Keyword Planner czy Semrush, aby ocenić popularność (i konkurencyjność) wybranych fraz. Pamiętaj, że te narzędzia, jak i wiele innych podobnych narzędzi do tych dwóch wyżej wymienionych łączą słowa w oparciu o sugestie Google.
Pamiętaj, że zanim użyjesz Google Suggest do celów SEO, koniecznie zastosuj dwie najlepsze praktyki, aby uzyskać wyniki podobne do wyników Twojej grupy docelowej:
- Przed rozpoczęciem wyszukiwania – wyloguj się ze swojego konta Google, aby Twoja historia nie wpływała na sugestie. W ten sam sposób użyj trybu incognito przeglądarki.
- Aby wyświetlać odpowiednie wyniki, gdy Twoi odbiorcy znajdują się w innym kraju, użyj VPN, aby uzyskać zlokalizowane sugestie. I nie zapomnij ustawić konkretnego języka.
Opinie SEOSEM24 o Google Suggest i Twojej e-reputacji na podstawie wyszukiwań
Wreszcie, Google Suggest to także potężne narzędzie do oceny wizerunku Twojej firmy lub marki wśród ogółu społeczeństwa – innymi słowy, Twojej e-reputacji.
Gdy zapytanie wpisane w Google dotyczy Ciebie lub firmy/marki, sugestie narzędzia świadczą o obrazie skojarzonym z wyszukiwanymi hasłami. Stanowią wyznacznik wizji poszukiwanego podmiotu, jaką mają internauci. Dzięki temu możesz się dowiedzieć, czy internauci wyszukują Twoją firmę z pozytywnymi skojarzeniami, czy też z negatywnymi.
Opinie SEOSEM24 o wyszukiwanych frazach i sugestiach
Dlatego ważne jest monitorowanie tych terminów, ponieważ negatywna sugestia Google może mieć znaczący wpływ na e-reputację, ze względu na efekt „kuli śnieżnej”. Jeśli internauta kliknie negatywną sugestię i skonfrontuje się z wynikami z nią związanymi, zwiększy to współczynnik kliknięć w tę treść, co stanie się coraz bardziej zasadne w oczach algorytmu… co tym bardziej pozycjonuje tę frazę w SERP!
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest rozpoczęcie od zbadania swojej marki i przyjrzenia się prognozom Google Suggest. Da to wyobrażenie o wizerunku sfałszowanym przez wpisane wyszukiwania internautów. Następnie trzeba pracować długoterminowo, aby pomóc Google kojarzyć pozytywne wyrażenia z nazwą Twojej marki:
- przeprowadzając samodzielnie wyszukiwania kojarzące pozytywne określenia z Twoją marką,
- tworząc treści zoptymalizowane pod kątem SEO, które ukazują dobry wizerunek Twojej firmy,
- poprzez poprawę doświadczenia użytkownika na Twoich stronach,
- pracując nad swoją obecnością w sieciach społecznościowych,
- rozwiązując problem, do którego odnosi się negatywna sugestia (przynajmniej jeśli ten problem jest prawdziwy) – z czasem ludzie przestaną kojarzyć Twoją markę z tym problemem, a zapytanie w końcu samo zniknie.
Jak widzisz, Google Suggest to nie tylko zwykła funkcja pozwalająca internautom wypełnić zapytanie bez konieczności wpisywania go do końca. To znacznie więcej: potężne narzędzie do identyfikowania trafnych zapytań, które należy wprowadzić do strategii SEO, a także narzędzie do kontrolowania Twojej e-reputacji i wprowadzania niezbędnych poprawek, aby Twoja marka była kojarzona z hasłami. Jeśli potrzebujesz w tym zakresie pomocy, skontaktuj się z SEOSEM24. A oto ich strona: www.seosem24.pl