Wysoka pozycja strony w darmowych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania zależy m.in. od autorytetu witryny. Ten zaś buduje się przy pomocy odnośników zewnętrznych, pochodzących z innych serwisów. Mogą to być strony powiązane tematycznie, serwisy informacyjne, fora internetowe, a nawet media społecznościowe. Jednak w zdobywaniu linków należy przestrzegać kilku istotnych zasad.
Podobna tematyka witryny
Pierwszym elementem jest zawartość strony, z której linkujemy. Pozycjonowanie stron powinno bowiem opierać się na powiązaniu ze sobą witryn, które są w pewien sposób związane ze sobą tematycznie. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą mebli, szukaj serwisów, które również poruszają te tematy. Nie muszą być one stricte związane z meblami, linkować możesz z miejsc, które np. ogólnie zajmują się projektowaniem wnętrz.
Wysoki ruch na stronie
Drugi warunek to spora ilość odsłon. W końcu w linkowaniu zewnętrznym chodzi nie tylko o pozyskanie wysokiej jakości odnośnika, ale również o ściąganie przy jego pomocy ruchu na naszą witrynę. Zanim więc zdecydujesz się na umieszczenie linku w danym serwisie, sprawdź średnią miesięczną ilość użytkowników. Pomocne będą dla Ciebie zewnętrzne narzędzia SEO. Dane o ruchu widoczne są również w serwisach, które zajmują się sprzedażą odnośników.
Wysoki autorytet danej strony
Pod żadnym pozorem nie umieszczaj linków na stronach, które zawierają spam. Odnośniki z witryn słabej jakości mogą negatywnie wpłynąć na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce, a nawet całkowicie wyeliminować ją z indeksu Google.
Wiarygodność sprawdzisz na dwa sposoby:
- poprzez wskaźniki, takie jak Trust Flow lub Domain Rank;
- ręcznie, poprzez sprawdzenie zawartości witryny pod kątem zabronionych treści.
Co jeszcze warto wiedzieć o linkowaniu?
Unikaj zdobywania wielu linków jednocześnie. Linkowanie ma wyglądać naturalnie, tak jakby dodawali je klienci Twojej firmy. Uważaj również na wpisy do katalogów firmowych. Niektóre z nich są faktycznie potrzebne, inne będą tylko stratą czasu. Które wybierać? Przede wszystkim te płatne i duże, oraz te, które zrzeszają w swoim spisie firmy tylko z określonej działalności.